Invata sa respiri – TEHNICI RESPIRATORII DE BAZA

0

Invata sa respiri – TEHNICI RESPIRATORII DE BAZA

In cadrul şedinţelor de vindecare sau de menţinere a sănătăţii (masajul, shiatsu, atingerea cuantică, gimnastica, fitness, presopunctura, yoga, Qi gong, etc.), medicina Extremului Orient pune un accent deosebit pe aplicarea tehnicilor de respiraţie pe întreaga durată a procesului. Asiaticii aplică tehnicile de respiraţie şi în momentele de rugăciune către Divinitate.

Tehnicile de respiraţie reprezintă un aspect esenţial şi crucial al procesului de punere în mişcare a energiei.

Respiraţia amplifică energia vitală. Yoghinii indieni numesc această energie vitală, pe care o inspirăm împreună cu aerul, PRANA. Kahuna-sii şi hawaienii o numesc MANA şi consideră că ea reprezintă un factor de vindecare.

E amuzant faptul că, atunci când i-au vazut pentru prima dată pe preoţii occidentali căzând în genunchi şi rugându-se fără să aplice niciun fel de tehnică respiratorie, hawaienii au rămas cu gurile căscate. Ei i-au denumit pe aceşti vizitatori care veneau de peste mări “haole”, adica oameni fără suflu.

Cei mai mulţi dintre oameni respiră foarte superficial, inspirând doar la nivelul părţii superioare a plămânilor. Există şi oameni care au tendinţa să respire la fel de superficial la nivelul stomacului.

Toate tehnicile de vindecare de origine orientală necesită respiraţii profunde. Nu este important dacă respiri pe nas sau pe gură. O respiraţie profundă, completă, începe mai jos de ombilic şi împinge întotdeauna înainte abdomenul pe măsură ce inspiraţia continuă. Când plămânii s-au umplut cu aer, continuarea inspiraţiei trebuie să ridice uşor umerii. In cazul oamenilor mai putin obişnuiţi cu această respiraţie, procesul poate părea inconfortabil pentru un timp.

Iată câteva tehnici de respiraţie profundă:

1. RESPIRATIA 4-4. Atunci când inspiri, numeri până la 4, din secunda in secundă. Repeţi numărătoarea la expirare. In tot acest timp, vizualizează mişcarea energiei din corpul tău de la tălpi până în creştetul capului şi încearcă să o simţi. Urmăreşte să simţi cât mai multe senzaţii pe măsură ce îţi deplasezi atenţia de la o regiune la alta a corpului. Pe expiraţie, condu toată această intensitate a senzaţiilor percepute către palme, urmărind să le intensifici şi mai mult. Dacă ai reuşit, înseamnă că ai pus în mişcare şi energia din corp. Acest tipar de respiraţie nu e greu dar necesită o concentrare foarte mare, desigur dacă vrem să ne simţim şi energia mişcându-se în corp. Mie mi-a trecut durerea de cap dpă ce am repetat de 10 ori aceasta respiraţie.

2. RESPIRATIA 1-4. Este o tehnică respiratorie care dinamizează extrem de puternic energia. In acest caz, inspiraţia durează numai o secundă, în timp ce expiraţia este prelungită până la patru secunde. Intervalul de timp poate diferi, importantă fiind păstrarea proporţiei de 1:4. Inspiraţia completă într-un interval atât de scurt necesită un efort considerabil şi trebuie practicată pe gură. Dacă simţi că ameţeşti, opreşte-te.

3. RESPIRATIA 2-6. Este o tehnică respiratorie foarte puternică pentru dinamizarea energiei. Descrierea este inclusă în denumirea sa: inspiraţia se face pe durata a doi timpi, iar expiraţia pe durata a şase timpi. In general, un timp echivalează cu o secundă. Acest tip de respiraţie necesită un anumit efort pentru că nu e uşor să-ţi umpli plămânii cu aer la capacitate maximă în numai două secunde. Expiraţia este mult mai lină, durând până la numărarea a şase timpi. Atenţie: nici în timpul acestui exerciţiu, nici în celelalte tehnici, nu se practică retenţia suflului. Respiraţiile se fac pe fondul unei stări de calm, pace şi bine interior.

4. RESPIRATIA FOCULUI 2-6 SAU 1-4. Aceasta este cea mai puternică tehnică de dinamizare a energiei şi nu trebuie practicată decât o singură dată pe minut. Folosirea excesivă a acestui tip de respiraţie poate cauza o stare de leşin. De aceea, dacă te simţi puţin ameţit, opreşte pentru moment practica. Nu aplica niciodată această tehnică atunci când conduci maşina sau lucrezi cu aparatură grea. Atenţie: pentru bolnavii cardiaci această tehnică este contraindicată. Se realizează astfel: inspiri şi expiri o cantitate mare de aer de 5-7 ori. Plămânii operează în acest caz ca nişte foale de mari dimensiuni, punând în mişcare un mare volum de aer. Dacă îţi este mai uşor, imaginează-ţi că încerci să stingi o lumânare aflată la un metru de tine, suflând asupra ei atunci când expiri, după care incercând să inspiri înapoi aerul dat afară. Inspiraţia şi expiraţia trebuie să se facă pe gură şi foarte rapid. Practic, cele 5-7 respiraţii nu durează mai mult decât câteva secunde. Imediat dupa ce ai terminat acest ciclu de inspiraţii şi expiraţii rapide, fă o inspiraţie profundă, completă, apoi expiră aerul cât timp numeri până la 4 sau la 6. Continuă apoi cu tehnicile 1 sau 2. Vă recomand să aplicaţi aceste tehnici de respiraţie înainte şi după ce aţi terminat programul zilnic de exerciţii fizice sau/şi de automasaj.

Procesul de combinare a exerciţiilor de conştientizare a senzaţiilor corporale cu cele de respiraţie se mai numeşte şi procesul de “deplasare a energiei” şi este esenţial pentru vindecarea energetică prin atingere cuantică, fără de care această vindecare nu va putea avea loc.

Sursa: Richard Gordon, “Atingerea cuantica – puterea de a vindeca”, Editura “Adevar Divin” (www.divin.ro; www.secretultv);
Editura Niculescu. “Shiatsu – masajul care vindeca”.
Alexander Loyd & Ben Johnson , “Codul vindecarii in 6 minute”, Editura “Citeste sanatos”

Share.

About Author

Leave A Reply

Website is Protected by WordPress Protection from eDarpan.com.